Her er svar på de mest vanlige spørsmålene fra gjestene våre.

Er det obligatorisk å sende inn registreringsskjemaet?

Ja registreringen er obligatorisk. Det elektroniske skjemaet for registrering av gjester finner du i menyen. Det er flere grunner til at du trenger å oppgi navn og adresse til oss:

  • Vi vil vite hvem vi gir tilgang til vår private leilighet. Av sikkerhetsmessige årsaker. Du har kanskje delt IDen din med Booking.com eller Airbnb, - og den er enda viktigere for oss.
  • Hoteller og resorter har vanligvis en døgnåpen resepsjon med ansatte som ber deg om å fylle ut et registreringsskjema på papir og be om ID / pass ved innsjekking, og som tar kopi av ID-dokumentene dine. Vi har ikke en slik resepsjon. Så registrering er online før innsjekking.
  • Vi trenger å vite hvem som er med i bookingen, fordi "gjester av gjester" er ikke tillatt. I noen tilfeller kan 10 personer dukke opp når de bestiller for 5. Dette vil være et brudd på utleieregistreringen vår. Dessuten passer ikke leiligheten for flere enn det som er oppgitt som maksimalgrense.
  • For alle ikke-portugisiske statsborgere er vi lovpålagt å samle inn denne informasjonen.

Er takterrassen privat for oss alene? Eller deler vi med andre gjester?

Den private takterrassen er privat for leiligheten din. Du deler den ikke med andre gjester.

Taket er delt inn i flere seksjoner, en for hver leilighet. En vegg med et ikke-gjennomsiktig glass på toppen skiller terrassene til de to leilighetene våre. Du får din egen private takterrasse.

Se plan-tegningen for detaljert informasjon.

Er terrasenn på taket?

Ja terrassen er på taket, på toppen av bygningen. Takterrassen er ikke i samme etasje eller direkte koblet til leiligheten.

Du må gå ut av leiligheten, opp trappeoppgangen og ut på taket for å komme til takterrassen.

Hvorfor må jeg betale et tillegg for å bruke badestampen? Og hvor mye?

Tillegget er € 30 for den første dagen og € 10 for hver neste dag.

  • Dette gir deg et rent boblebad med ferskvann, nytt filter og riktige kjemikalier.
  • Boblebadet konsumerer omtrent 1000 liter vann for hver vask og oppfylling, avhengig av modell. For å spare vannressurser, som er en begrenset ressurs i Portugal, fyller vi det bare for gjester som vil bruke det. Ellers vil det være sløsing med ressurser fordi vannet ikke kan være i boblebadet i en lang periode uten å bli erstattet.
  • Du kan justere vanntemperaturen opp til 40 grader Celsius. Vannet varmes opp 1-2 grader i timen med toppdekselet på. Når det er tid nok mellom rengjøring og innsjekking, kan du legge til forvarming når du bestiller boblebadet.

Tillegget representerer ikke våre faktiske kostnader knyttet til kjøp av badestamp, rengjøringsprodukter og utstyr, rengjøringstjenester, filtre, kjemikalier, vann, strøm og arbeidskraft. Kostnadene våre er høyere.

Jeg har bestilt på Booking.com, men måtte avbestille. Kan du refundere beløpet jeg betalte?

For spørsmål om refusjon osv, må du kontakte stedet der du har bestilt oppholdet, i dette tilfellet Booking.com. Du brukte kortet ditt på Booking.com så vi ikke har pengene dine. Fra Booking.com får vi en del av gjestenes betaling omtrent to uker etter at gjestene har oppholdt seg i vår leilighet. Du har ikke vært her, så vi har ikke betalingen din. Og når vi ikke har mottatt betalingen, er det ingenting vi kan tilbakebetale.

Når du bestiller på Booking.com, Airbnb eller andre bestillingskanaler, gjelder avbestillingsbetingelsene deres. Hvis du hadde bestilt på vår side sunshine-rentals.com, ville våre refusjonsbetingelsene gjelde. Du må se på hvilke avbestillingsvilkår du godtok da du bestilte. Og disse vilkårene vil avgjøre om du får tilbake betalingen eller ikke.

Det er viktig å se på dette FØR du fullfører bestillingsprosessen i tilfelle det er en vesentlig sjanse for at du vil kansellere. Ellers kan du miste hele eller deler av betalingen.

Har bassengområdet deres rikelig med tilgjengelig plass?

Først av alt - vi har ikke noe bassengområde på eiendommen vår. Resorten 100 meter fra leiligheten tilbyr tilgang til bassengområdet deres for € 10 per person per dag. Når det er tilgjengelig, kan tilgangen kjøpes i resepsjonen deres.

Det er ikke mulig for oss å informere om bassengområdet er fullt av mennesker eller tomt. Du må se etter selv den dagen som er aktuell, eller kontakte feriestedet.

OPPDATERING AUGUST 2020: Vær oppmerksom på at resorten kanskje ikke kan ta imot ekstra gjester i bassengområdet, som et resultat av lovene om pandemi og lokal infeksjonskontroll, Covid-19, samt feriestedets egne prosedyrer. Restriksjonene vil gjelde så lenge det er nødvendig og avhengig av den pandemiske situasjonen.

Hvor langt er det til stranden?

Avstanden til den nærmeste stranden er omtrent 15 minutters gange eller 5 minutter med bil.

Kikk på kartet på vår forside. Ellers så kan du lese husboken når du ankommer leiligheten. Husboka inneholder informasjon om de beste og nærmeste strendene.

Vi bor i leiligheten din, og vi er tomme for toalettpapir. Når vil dere komme og levere mer?

Våre leiligheter har self-catering. Altså at gjestene kjøper selv inn de forbruksvarene som er nødvendig for oppholdet, for eksempel mat, drikke, såpe og toalettpapir. Leiligheten inneholder litt av det nødvendigste for starten på oppholdet. Hoteller og hotellrom har et annet konsept, og kan ikke direkte sammenlignes.

Leieprisen vi belaster deg inkluderer ikke bruk av forbruksvarer. Når du sjekker ut, håper vi at du vil legge igjen en lignende verdi som det du forbrukte av de originale forbruksvarene. Takk!